۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۴۷

سعیدی نژاد:

امیرآباد و انزلی دو بندر محوری کشور هستند

امیرآباد و انزلی دو بندر محوری کشور هستند

بهشهر- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: بنادر امیرآباد و انزلی دو بندر محوری و تعیین کننده شمال کشور هستند و سهم بسزایی در مبادلات تجاری دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سعيدي نژاد بعد از ظهر پنجشبه در مراسم افتتاح و بهره برداري و آغاز بکار پروژه هاي زيربنايي و عمراني بندراميرآباد بهشهر اظهار داشت: براي  رشد اين دو بندر بعنوان بنادر محوري شمال، محدوديتي در ترانزيت و صادرات و واردات قائل نيستيم که در همين راستا حوضچه ها و اسکله هاي جديد در حال ساخت است و مسائل توسعه اي براساس نياز بنادر انجام مي شود.

وي گفت: بندر انزلي نيز طي دو سال آينده به شبکه ريلي متصل مي شود و فضاي رقابتي شديدي در بنادر ايجاد خواهد شد و لذا در آينده بندراميرآباد رقيب جدي تري خواهد داشت و براي سهم بري بيشتر بايد خدمات بهتري ارائه دهد که در همين راستا و در جهت رفاه حال مردم، مشتريان و تجار کارهاي اساسي در حال انجام است.

سعيدي نژاد در ادامه با اشاره به ساخت جاده رستمکلا به بندر امیرآباد که از سوی سازمان بنادر و کشتیرانی در حال انجام است، يادآور شد: پذیرفتن این مسئولیت خارج از تعهدات سازمان بود و فعاليت هاي بندر در چارچوب کارهاي مختص بندر است و اساسا" کار بندر در حوزه اسکله، بندر، محوطه، جرثقيل و غيره است و نبايد درگير آسفالت و بيس و ... شود .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: کار ما در بندر در حوزه فعاليتهاي بندري و ماموريت هاي ارائه شده است اما ساخت جاده رستمکلا به بندر امیرآباد علي رغم اينکه خارج از مسئوليت سازمان بوده در حال انجام است که اميدواريم با افتتاح آن مشکلات حمل و نقل اين بخش تا حدودي مرتفع شود.

سعيدي نژاد با بيان اينکه محور توسعه بنادر، استفاده و بهره مندي از سرمايه گذاران بخش خصوصي است يادآور شد: از حضور سرمايه گذاران استقبال مي کنيم که خوشبختانه با تعامل ايجاد شده شاهد درخواست سرمايه گذاران خارجي فراوان در بنادر کشور و به خصوص بنادر جنوبي بوده و ما نيز علاقمند و راغب به حضور سرمايه گذاران داخلي و خارجي در بنادر مختلف کشور هستيم.

وي افزود:  تلاش می کنیم با ایجاد زمینه های رقابت سالم را برای دست پیدا کردن به توسعه های بیشتر در بنادر ايجاد و سرمايه گذاران بخش خصوصي را به سرمايه گذاري بيشتر ترغیب کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اعلام اينکه بندراميرآباد در چارچوب کريدور ملي و بين المللي تعريف و بنا شده است اظهار داشت: با توجه به اينکه برخي از بنادر کشور براساس تصميمات محلي و در حوزه فعاليت محلي شکل گرفته است، بندر اميرآباد براساس ضرورت ملي و بين المللي شکل گرفت و براساس تصميم محلي و حل مشکلات محلي تاسيس نشد.

کد خبر 2565692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha